zwiń
0.0.0 w/s : powołania stałej komisji likwidacyjnej... Wersja od:

ZARZĄDZENIE Nr 0050.245.2019

WÓJTA GMINY DRUŻBICE

z dnia 26 listopada 2019 r.

w sprawie: powołania stałej komisji likwidacyjnej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Rasach

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2019 r. poz. 506), art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r o rachunkowości ( Dz. U. z 2019 r. poz. 351, 1495.1571, 1655,1680) zarządzam, co następuje:

§1. Powołuję stałą komisję likwidacyjną w składzie:

1) Julita Szmigielska - Przewodnicząca,

2) Sylwia Krakowska – zastępca przewodniczącego,

3) Ewelina Kościańska – członek,

4) Łukasz Bartosik – członek.

§2. Ustala się regulamin działania komisji likwidacyjnej składników majątkowych w Szkole Podstawowej im. H. Sieniewicza w Rasach zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia.

§3. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącej Komisji Likwidacyjnej.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Drużbice

mgrTomasz Głowacki

REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI LIKWIDACYJNEJ SKŁADNIKÓW MAJĄTKU RUCHOMEGO ( ŚRODKÓW TRWAŁYCH, WYPOSAŻENIA I INNYCH SKŁADNIKÓW MAJĄTKOWYCH)

w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicz w Rasach

§1. 1. Komisja dokonuje czynności likwidacyjnych majątku znajdującego się na stanie ewidencyjnym Szkoły Podstawowej im. H. Sieniewicza w Rasach.

2. Komisja wykonuje powierzone jej zadania w składzie co najmniej trzyosobowym, przy czym w pracach komisji uczestniczy obowiązkowo Przewodniczący Komisji lub Zastępca Przewodniczącego Komisji.

3. Likwidacja środków trwałych może być spowodowana, poza naturalnym zużyciem, także:

a) przypadkami losowymi – np. pożar, powódź , kradzież,

b) decyzjami ekonomicznymi – np. zużyciem technologicznym i potrzebą wymiany urządzeń,

c) zmianą decyzji i budową nowych środków trwałych,

d) zepsuciem i brakiem ekonomicznego uzasadnienia naprawy.

§2. 1. Zgłoszenie braku przydatności gospodarczej poszczególnych rzeczowych składników majątku / środków trwałych, wyposażenia/ następuje poprzez pisemne złożenie wniosku do Komisji Likwidacyjnej przez Wnioskodawcę Wzór stanowi załącznik Nr 1 do regulaminu.

2. Sprzęt zbędny do czasu zagospodarowania lub fizycznej likwidacji przechowuje się w Szkole Podstawowej im. H. Sieniewicza w Rasach.

§3. 1. Przewodniczący Komisji lub jego zastępca ustala termin i miejsce posiedzenia Komisji.

2. Do zakresu działań Komisji należy:

a) analiza dostarczonej dokumentacji w celu oceny przydatności składnika do dalszego użytkowania, a w razie konieczności oględziny proponowanego do likwidacji składnika majątkowego, zużytego lub zbędnego,

b) zbadanie czy zgłoszone do likwidacji rzeczowe składniki majątku były użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem, właściwie konserwowane, zabezpieczone przed zniszczeniem, zepsuciem itp.,

c) ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania rzeczowych składników poprzez: zgniecenie, spalenie, złomowanie,

d) dokonanie fizycznej likwidacji zużytych składników majątkowych, stanowiących własność Szkoły Podstawowej im. H. Sieniewicza w Rasach,

e) sporządzenie protokołu likwidacyjnego z przeprowadzonej likwidacji, którego wzór stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu,

§4. 1. Na podstawie oględzin zbędnego składnika majątku ruchomego i otrzymanej dokumentacji dokumentów Komisja sporządza protokół likwidacyjny zgodnie z załącznikiem Nr 2 do regulaminu. Do protokołu dołącza się wszystkie niezbędne dokumenty.

2. Protokół likwidacyjny sporządza się w dwóch egzemplarzach, jeden komplet dla Referatu Finansów i Planowania Budżetowego a drugi dla Szkoły Podstawowej w Rasach.

3. Protokół przekazany jest Wójtowi, w celu akceptacji likwidacji rzeczowego składnika majątkowego.

4. Po zatwierdzeniu przez Wójta, protokół likwidacyjny jest przekazywany do Referatu Finansów i Planowania Budżetowego, w celu wyksięgowania danego składnika majątku z ewidencji księgowej i wycofania z użytkowania.

§5. 1. Fizycznej likwidacji zużytych składników majątku dokonuje komisja w trybie sprzedaży na surowce wtórne albo poprzez zniszczenie, zgodnie ze sposobem określonym w protokole likwidacyjnym.

2. W przypadku gdy przedmiotem fizycznej likwidacji jest sprzęt komputerowy, urządzenia, baterie, akumulatory, które zgodnie z odrębnymi przepisami Komisja udziela zlecenia specjalistycznemu podmiotowi, celem dokonania utylizacji. Dokumentacja dotycząca przyjęcia do utylizacji stanowi załącznik do protokołu likwidacyjnego.

3. Dowodem utylizacji zużytego sprzętu elektronicznego może być również zaświadczenie wystawione przez sklep, któremu zużyty sprzęt przekazano przy zakupie nowego sprzętu.

…......................................... …............................. .dnia.............................

(pieczątka jednostki)

Przewodnicząca Komisji Likwidacyjnej

WNIOSEK O LIKWIDACJĘ SKŁADNIKÓW MAJĄTKOWYCH

W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. H. SIENKIEWICZA W RASACH

Lp. Nazwa środka trwałego Nr inwentarzowy Jednostka miary Wartość początkowa Wartość umorzenia

Uzasadnienie wniosku ….......................................................................................................

….............................................................................................................................................

….............................................................................................................................................

(podpis osoby składającej wniosek)

Protokół

z dnia …................................

Komisji Likwidacyjnej w Szkole Podstawowej im. H. Sinkiewicza w Rasach

Zgodnie z Zarządzeniem Nr …................ Wójta Gminy Drużbice z dnia …....................... w sprawie powołania stałej komisji likwidacyjnej składników majątkowych Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Rasach oraz regulaminu jej działania.

Komisja w składzie :

1. …...................................... - przewodniczący komisji

2. …...................................... - zastępca przewodniczącego komisji,

3. …...................................... - członek komisji,

4. …....................................... - członek komisji

rozpatrzyła wniosek z dnia ….......................złożony przez ….....................................................................

( imię i nazwisko Wnioskodawcy)

i postanawia co następuje:

Lp. Nazwa majątku Nr inwentarzowy Ilość Jednostkowa wartość brutto Uwagi sposób likwidacji

Dodatkowe wyjaśnienia..........................................................................................................

….............................................................................................................................................

….............................................................................................................................................

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Podpisy Komisji:

1. …..........................................

2. …..........................................

3. …..........................................

4. ….........................................

Zatwierdzam likwidację: