zwiń
0.0.0 Regulamin Urzędu Gminy Drużbice na czas zewnętrzn... Wersja od:

ZARZĄDZENIE Nr 0050.6.2021

WÓJTA GMINY DRUŻBICE

z dnia 14 stycznia 2021 r.

Regulamin Urzędu Gminy Drużbice na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 roku (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, poz. 1378), stosownie do § 15 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym (Dz. U. Nr 98, poz. 978), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 474)zarządzam się co następuje:

§1. Ustala się Regulamin Urzędu Gminy Drużbice na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.

§2. Traci moc Regulamin Urzędu Gminy Drużbice na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, nadany Zarządzeniem Nr 0050.51.2016 Wójta Gminy Drużbice z dnia 30 maja 2016 roku.

§3. Wykonanie Zarządzenia powierza Sekretarzowi Urzędu Gminy Drużbice.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Drużbice

mgrTomasz Głowacki

URZĄD GMINY DRUŻBICE

WÓJT GMINY DRUŻBICE

TOMASZ GŁOWACKI

ZK.5561.1.2021

REGULAMIN

URZĘDU GMINY DRUŻBICE NA CZAS

ZEWNĘTRZNEGO ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA

PAŃSTWA I WOJNY

OPRACOWAŁA:

Katarzyna Małecka

Drużbice, styczeń 2021

R O Z D Z I A Ł I

Postanowienia wstępne.

§1. Regulamin Urzędu Gminy w Drużbicach na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, zwany dalej „regulaminem”, określa:Regulamin Urzędu Gminy w Drużbicach na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, zwany dalej „regulaminem”, określa:

1. siedzibę Urzędu i jego podstawowe funkcje,

2. strukturę organizacyjną Urzędu,

3. zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych,

4. zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych,

5. organizację działalności kontrolnej w Urzędzie,

6. przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków, listów,

7. zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie,

8. zasady planowania pracy w Urzędzie,

9. zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism,

10. postanowienia końcowe.

§2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1.  Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Drużbice,

2.  Referatach – należy przez to rozumieć również komórki organizacyjne Urzędu o innej nazwie,

3.  Kierownikach referatów – należy przez to rozumieć również kierowników równorzędnych komórek organizacyjnych dla których ustalono inny tytuł służbowy,

4.  Jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Wójta, należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne działające na terenie Gminy Drużbice.

§3. Kompetencje Wójta Gminy Drużbice na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny.Kompetencje Wójta Gminy Drużbice na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny.

1. W warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny Urząd Gminy Drużbice podlega Wójtowi Gminy Drużbice, który kieruje jego pracą przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza Gminy oraz Kierowników Referatów.

2. W razie nieobecności Wójta jego funkcje wykonuje Zastępca Wójta, w przypadku nieobecności Zastępcy Wójta - Sekretarz, a w przypadku nieobecności Sekretarza – upoważnieni pracownicy.

3. Zadaniem Urzędu Gminy Drużbice w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny jest zapewnienie realizacji zadań powierzonych Wójtowi do wykonania zgodnie z przepisami prawnymi i decyzjami Wojewody Łódzkiego.

4. Do zadań Urzędu należy także prowadzenie spraw należących do Wójta jako zwierzchnika jednostek organizacyjnych gminy.

5. Wójt kieruje działalnością Urzędu podczas podwyższania gotowości obronnej Państwa i w czasie kryzysu i wojny na zasadzie jednoosobowego kierownictwa:

a) wydaje dyspozycje mające na celu zapewnienie prawidłowej realizacji zadań przez Zastępcę Wójta, Sekretarza, kierowników komórek organizacyjnych i upoważnionych pracowników,

b) organizuje wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony przez Urząd i jednostki organizacyjne, a ponadto przez organizacje społeczne działające na swoim terenie,

c) rozpatruje i podejmuje decyzje w sprawach zastrzeżonych do osobistej aprobaty.

§4. Zastępca Wójta wykonuje wyznaczone przez Wójta zadania oraz pełni zastępstwo w razie jego nieobecności:Zastępca Wójta wykonuje wyznaczone przez Wójta zadania oraz pełni zastępstwo w razie jego nieobecności:

1. Zastępca Wójta wykonuje swoje czynności stosownie do ustalonego zakresu działania oraz przyznanych mu uprawnień w przedmiocie wydawania decyzji i aprobaty spraw zapewniających sprawne funkcjonowanie Urzędu, warunków jego działania, a także organizacji pracy i w tym zakresie nadzoruje działalność wszystkich komórek organizacyjnych.

2. Zastępca Wójta odpowiada ponadto za obsadę kadrową Urzędu Gminy na czas kryzysu, zagrożenia i wojny.

3. Niezależnie od problemowego podziału pracy do bezpośredniej aprobaty Wójta na czas wojny zastrzega się sprawy w zakresie:

a) wykonywania zadań obronnych na administrowanym przez siebie obszarze,

b) planowania operacyjnego,

c) przygotowania i wykorzystywania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,

d) uruchamiania i funkcjonowania stałego dyżuru,

e) nakładania i realizacji świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,

f) korespondencji i meldunków kierowanych do Wojewody,

g) sprawowania przez Wójta funkcji Szefa Obrony Cywilnej Gminy, w tym dotyczące ewakuacji, akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym,

h) zatwierdzania organizacji i zasad działania Urzędu oraz podległych Wójtowi jednostek organizacyjnych podporządkowanych na czas wojny,

i) ochrony tajemnicy państwowej i służbowej.

§5. Urząd Gminy jest aparatem pomocniczym Wójta.Urząd Gminy jest aparatem pomocniczym Wójta.

R O Z D Z I A Ł II

Siedziba Urzędu Gminy i jego podstawowe funkcje.

§6. Urząd ma swoją siedzibę w budynku mieszczącym się w m. Drużbice 77 A, 97-403 Drużbice.Urząd ma swoją siedzibę w budynku mieszczącym się w m. Drużbice 77 A, 97-403 Drużbice.

§7. W celu zapewnienia warunków do działania Wójta w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, przygotowuje się:W celu zapewnienia warunków do działania Wójta w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, przygotowuje się:

a) obiekt budowlany stanowiący stałą siedzibę Urzędu Gminy Drużbice zwane Dotychczasowym Miejscem Pracy (DMP),

b) obiekt budowlany stanowiący stałą siedzibę Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Drużbicach, Drużbice 15, 97-403 Drużbice, zwany Zapasowym Miejscem Pracy (ZMP).

1. Wójt wraz z niezbędną kadrą kierowniczą Urzędu Gminy może wykonywać swoje funkcje w ZMP uzyskując wcześniej na zmianę miejsca zgodę Wojewody.

2. W czasie wykonywania przez Wójta swoich funkcji w DMP działalnością Urzędu Gminy w ZMP kieruje Zastępca Wójta.

§8. Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik ustalą szczegółowy podział wykonywanych czynności wśród pracowników zajmujących stanowiska pracy w podległych sobie komórkach.Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik ustalą szczegółowy podział wykonywanych czynności wśród pracowników zajmujących stanowiska pracy w podległych sobie komórkach.

R O Z D Z I A Ł III

Struktura organizacyjna Urzędu.

§9. Urząd w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny tak długo jak to możliwe, funkcjonować będzie z zachowaniem struktur organizacyjnych obowiązujących w czasie pokoju.Urząd w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny tak długo jak to możliwe, funkcjonować będzie z zachowaniem struktur organizacyjnych obowiązujących w czasie pokoju.

1. W skład Urzędu na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny wchodzą referaty, a w referatach stanowiska pracy wymienione w Regulaminie Organizacyjnym na czas pokoju.

2. W razie potrzeby mogą być wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu.

3. Liczba etatów w referatach organizacyjnych na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny może ulegać zmianom.

4. Pracą Urzędu na DMP i ZMP kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza lub upoważnionych przez siebie pracowników.

§10. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska:W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska:

-  Referat Finansów i Planowania Budżetowego.

-  Referat Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.

-  Referat Strategii, Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych, Zamówień Publicznych, Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej.

-  Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich.

-  Referat Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia.

-  Referat Remontowo-Techniczny.

-  Urząd Stanu Cywilnego.

-  Stanowisko pracy d\s obsługi prawnej.

-  Inspektor Ochrony Danych

-  Pełnomocnik ds. informacji niejawnych

R O Z D Z I A Ł IV

Zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych.

§11. Referaty Urzędu w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, tak długo jak to będzie możliwe, realizować będą zadania czasu pokoju oraz:

1.  W zakresie spraw ogólno – obronnych:

a) zadania wynikające z kompetencji Wójta,

b) zadania ustalone przez Wójta,

c) przygotowywać materiały i opracowania na potrzeby Wójta,

d) sprawować nadzór nad działalnością podległych i podporządkowanych jednostek organizacyjnych wg ustaleń prawnych w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny,

e) przygotowywać projekty rozporządzeń, zarządzeń, decyzji i wytycznych wydawanych poprzez Wójta,

f) podejmować działania w zakresie utrzymania porządku publicznego, zapobiegać sytuacjom kryzysowym i uczestniczyć w usuwaniu ich skutków,

g) współdziałać w utrzymaniu w stałej aktualności Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny w części dotyczącej referatów oraz utrzymywać w stałej aktualności plan obsady personalnej referatów i szczegółowe zakresy obowiązków poszczególnych pracowników na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,

h) współdziałać w utrzymywaniu w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej osiągania wyższych stanów gotowości obronnej państwa w Urzędzie Gminy,

i) wykonywać zadania wynikające z bieżącej działalności Urzędu w zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej wg kompetencji referatów.

2.  W zakresie spraw gospodarczo – obronnych:

a) opracowywać projekty właściwej dla referatów części Programu Mobilizacji Gospodarki,

b) przygotować dane do projektów planów realizacji zadań obronnych w ramach wydatków na obronę i bezpieczeństwo państwa na terenie gminy,

c) przygotować oceny sytuacji gospodarczej wraz z wnioskami wymagającymi decyzji Wójta.

3.  W zakresie obrony cywilnej:

a) współdziałać z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi,

b) opracowywać i utrzymywać w stałej gotowości plany zapewniające realizację zadań zawartych w Planie Obrony Cywilnej Urzędu Gminy Drużbice.

4.  W zakresie nadzoru i kierownictwa nad jednostkami organizacyjnymi gminy:

1. podejmować przedsięwzięcia związane z przekazaniem zadań w zakresie obronności, określać zasady, tryb i terminy ich wykonania oraz nadzorować ich realizację.

R O Z D Z I A Ł V

Zakresy działania referatów urzędu.

§12. Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1. Koordynować w jednostkach organizacyjnych oraz wszystkich innych jednostkach działających na terenie gminy bez względu na ich podporządkowanie, przedsięwzięcia w gospodarowaniu siłą roboczą w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

2. Organizować pośrednictwa pracy w zakresie uzupełniania stanów etatowych przewidzianych na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny w jednostkach organizacyjnych kontynuujących działalność, pozyskując w miejsce osób przewidzianych do służby w Siłach Zbrojnych i jednostkach przewidzianych do militaryzacji pracowników z zakładów pracy, których działalność została zawieszona lub uległa rozwiązaniu.

3. Organizować zatrudnienia absolwentów szkół ponadgimnazjalnych i wyższych oraz specjalistów, jak również opracowywać w tym zakresie odpowiednie plany rozdziału tych osób.

4. Prowadzić sprawy organizacji i funkcjonowania Urzędu Gminy, sprawy kadrowe i szkoleniowe pracowników, a także planowanie pracy Urzędu podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny.

5. Uaktualnić etaty i wskazać obsady stanowisk pracy na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny oraz zatwierdzać zakresy zadań poszczególnych pracowników.

6. Być w gotowości do odwołania urlopów pracowników, wprowadzenia zakazu ich udzielania jak również ograniczenie do niezbędnych potrzeb delegacji służbowych.

7. Ograniczyć do niezbędnego minimum rozwiązywanie umów o pracę.

8. Prowadzić politykę informacyjną Wójta i organizować współpracę ze środkami masowego przekazu w celu realizacji przedsięwzięć zapewniających kształtowanie wśród obywateli, pracowników pożądanych postaw i zachowań.

9. Zapewnić podawanie do publicznej wiadomości niezbędnych informacji o skutkach obowiązywania stanu wojennego w sferze praw i obowiązków obywateli, pracowników, itp.

10. Zarządzić przystąpienie w ustalonych drukarniach do druku prasy i materiałów propagandowych niezbędnych na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

11. W razie wprowadzenia przez Prezydenta RP stanu wojennego zarządzić zawieszenie działalności referatów jeśli zachodzi taka potrzeba, a pracowników podporządkować kierownikowi innej komórki organizacyjnej.

12. Prowadzić obsługę prawną Wójta, komórek organizacyjnych i jednostki w zakresie obronności.

13. Prowadzić rejestrację zbiorów rozporządzeń, zarządzeń i decyzji dotyczących spraw obronnych Wójta.

14. Koordynować przygotowywanie dokumentów dotyczących Urzędu Gminy.

15. Opiniować pod względem formalno - prawnym wewnętrzne akty normatywne dotyczące problematyki gospodarczo - obronnej Urzędu Gminy.

16. Nadzorować realizację zadań wynikających z wojewódzkiego programu mobilizacji gospodarki w dziale dotyczącym działalności Urzędu Gminy.

17. Zawierać umowy cywilnoprawne z przedsiębiorcami w stosunku do których Wójt pełni funkcję organu założycielskiego, w celu realizacji zadań gospodarczo - obronnych na potrzeby Urzędu Gminy.

18. Stosownie do potrzeb, w uzgodnieniu z Wojewodą Łódzkim wydawać zarządzenia porządkowe w celu zabezpieczenia ładu i porządku publicznego na administrowanym terenie, a także wprowadzać odpowiednie ograniczenia w zakresie swobody poruszania się osób, działalności stowarzyszeń zarejestrowanych i zwykłych, zrzeszeń oraz organizacji społecznych.

19. Określić zadania w stosunku do przedsiębiorców, których organem założycielskim jest Wójt i jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Wójta, które będą kontynuowały działalność w czasie zewnętrznego zagrożenia państwa i wojny.

20. Współuczestniczyć w przygotowaniu stanowisk kierowania (DMP I ZMP) zgodnie z planami przemieszczania Urzędu.

21. Prowadzić ewidencje osób zatrudnionych w Urzędzie podlegających obowiązku służby wojskowej oraz spraw związanych ze zwalnianiem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej (reklamowanie) żołnierzy rezerwy objętych reklamacją z urzędu.

22. Wydawać zaświadczenia reklamacyjne dla pracowników – żołnierzy rezerwy podlegających zwolnieniu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

23. Koordynować przedsięwzięcia z zakresu obronności realizowane przez jednostki podległe i podporządkowane.

24. Zapewnić całodobowy dyżur w Urzędzie Gminy.

25. Realizować przygotowania obronne w Urzędzie Gminy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

26. Organizować współpracę Wójta z Wojewodą, utrzymywać kontakt Wójta z Wojewodą zgodnie z obowiązującymi zasadami w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

27. Utrzymywać w stałej gotowości niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające funkcjonowanie SK w DMP i ZMP.

28. Realizować zlecone przez Wojewodę zadania w zakresie militaryzacji.

29. Prowadzić całokształt spraw związanych z ewidencją, rejestracją oraz powołaniem do służby wojskowej na potrzeby natychmiastowego uzupełniania sił zbrojnych, a także organizacja dowozu żołnierzy rezerwy i osób powołanych do służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny.

30. Realizować zadania wynikające z „Planu Obrony Cywilnej” Urzędu Gminy.

31. Realizować zadania związane z działaniem systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania ludności, a także systemu wykrywania skażeń.

32. Organizować i koordynować realizację zadań określony przez Wojewodę w sprawach obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego.

33. Planować i organizować szkolenia z zakresu obrony cywilnej wg planów szkolenia, zintensyfikować szkolenie ludności w zakresie powszechnej samoobrony.

34. Wyposażyć w sprzęt obrony cywilnej i łączności stanowiska kierowania.

35. Postawić w stan gotowości do działania formacje obrony cywilnej o podstawowym stopniu gotowości.

36. Zbierać informacje o zagrożeniach i stanie bezpieczeństwa w Urzędzie Gminy.

37. Przyjmować i ewidencjonować otrzymane od Wojewody Łódzkiego informacje i przekazywać je Wójtowi.

38. Przyjmować i ewidencjonować meldunki i sprawozdania kierownictwa Urzędu Gminy i przekazywać je Wojewodzie.

39. Opracowywać i przekazywać kompetentnym osobom funkcyjnym bieżących meldunków o sytuacji, liczbie użytych sił i środków do akcji ratunkowych.

40. Zbierać informacje od jednostek podległych i podporządkowanych mających wpływ na stan gospodarczo - obronny i bezpieczeństwo w Urzędzie Gminy.

41. Znać miejsce przebywania kierownictwa Urzędu Gminy.

42. Współpracować z właściwą terytorialnie jednostką Państwowej Straży Pożarnej w zakresie monitoringu i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

43. Koordynować i organizacyjne zapewnić realizację potrzeb mobilizacyjnych Sił Zbrojnych, współuczestniczyć w opracowywaniu planów w przedmiocie prac związanych z potrzebą ich natychmiastowego uzupełnienia.

44. Organizować i realizować zadania na rzecz powszechnego obowiązku obrony.

45. Realizować plan świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby Sił Zbrojnych i innych jednostek organizacyjnych.

46. Utrzymywać w stałej aktualności dokumentację akcji kurierskiej.

47. Prowadzić sprawy ewakuacji ludności w zakresie dotyczącym Urzędu Gminy.

48. Organizować wykorzystanie środków transportowych na potrzeby akcji kurierskiej i przewozu żołnierzy rezerwy.

49. Zapewnić obsługę organizacyjną kierownictwa Urzędu Gminy na stanowisku kierowania.

50. Współpracować z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego ŁUW w zakresie nadzoru i kontroli wykonywania zadań obronnych i obrony cywilnej przez jednostki podległe i podporządkowane Wójtowi.

§15. Referat Finansów i Planowania Budżetowego w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:Referat Finansów i Planowania Budżetowego w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1. Planować budżet i zapewnić środki finansowe na pokrycie planowanych zadań obronnych i obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego.

2. Prowadzić obsługę finansowo – księgową Urzędu Gminy w części dotyczącej obronności, OC i ZK.

3. Prowadzić sprawy związane z finansowaniem i sprawowaniem kontroli finansowej i realizacji wyodrębnionych zadań obronnych w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

4. Współpracować z innymi referatami i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie finansowania zadań, ich rozliczania oraz sprawozdawczości.

5. Współpracować z instytucjami zewnętrznymi z zakresie pozyskania niezbędnych środków na potrzeby realizacji niezbędnej działalności w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

§16. Referat Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiskaw czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju, poszerzone o zadania:Referat Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny prowadzi sprawy wynikające z regulaminu na czas pokoju, poszerzone o zadania:

1. Ustalanie szczegółowych zadań dot. zabezpieczenia ciągłości produkcji rolnej.

2. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem przejścia na wojenny system skupu produktów rolnych.

3. Przygotowanie do wprowadzenia obowiązku dostaw produktów rolnych na rzecz państwa.

4. Podejmowanie przygotowań organizacyjno - technicznych do realizacji dostaw i świadczeń na rzecz sił zbrojnych oraz określonych resortów i jednostek organizacyjnych.

5. Współdziałanie z właściwymi zarządami lasów państwowych w zakresie zapewnienia świadczeń przez właścicieli lasów niepaństwowych na potrzeby obronne państwa.

6. Uczestniczenie w systemie wykrywania skażeń i zakażeń na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

7. Przygotowanie do działań służby weterynaryjnej.

8. Przygotowanie punktów utylizacji padłej zwierzyny i ich zabezpieczenie;

9. Współdziałanie z jednostkami wchodzącymi w skład systemu wykrywania i alarmowania w organizacji przedsięwzięć zapewniających ochronę przed skażeniami i zakażeniami w przypadkach nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w czasie wojny;

10. Ustalenie i uzgodnienie sposobów usuwania i unieszkodliwiania odpadów grożących skażeniem lub zakażeniem i innych odpadów szczególnie szkodliwych dla zdrowia i życia ludzi lub dla środowiska.

11. Prowadzenie rejestru zniszczeń wojennych w zakresie budynków komunalnych.

§17. Referat Strategii, Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych, Zamówień Publicznych, Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, poszerzone o zadania:Referat Strategii, Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych, Zamówień Publicznych, Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, poszerzone o zadania:

1. prowadzenie spraw ujmowania zagadnień obronnych w planach przestrzennego zagospodarowania terenu, a w szczególności:

a) zapewnienie, w porozumieniu ze Starostwem Powiatowym i Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, w terenowych planach zagospodarowania przestrzennego miejsc przeznaczonych na budowle ochronne dla ludności,

b) sprawowanie nadzoru techniczno - budowlanego w zakresie budowli ochronnych.

§18. Referat Remontowo-Techniczny w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, poszerzone o zadania:Referat Remontowo-Techniczny w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, poszerzone o zadania:

1. Sporządzanie bilansu wody pitnej i przemysłowej do celów technologicznych, przeciwpożarowych i likwidacji skażeń.

2. Realizowanie zadań związanych z utrzymaniem, konserwacją, ochroną i odbudową urządzeń wodnych i systemów melioracyjnych oraz zaopatrzenia w wodę pitną, do gaszenia pożarów i prowadzenia zabiegów specjalnych.

R O Z D Z I A Ł VI

Organizacja działalności kontrolnej w Urzędzie

§19. W warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny organizacja działalności kontrolnej w Urzędzie Gminy odbywa się na zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju.

R O Z D Z I A Ł VII

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów.

§20. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów odbywa się na zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju przy uwzględnieniu przepisów prawa obowiązujących w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

R O Z D Z I A Ł VIII

Zasady planowania pracy w Urzędzie.

§21. 1. W czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny zasady planowania pracy w Urzędzie Gminy określa regulamin na czas pokoju.

2. W razie potrzeby zostaną wprowadzone całodobowe dyżury.

R O Z D Z I A Ł IX

Zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie.

§22. W czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie Gminy Drużbice, określa regulamin na czas pokoju.

R O Z D Z I A Ł X

Zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism.

§23. 1. Do podpisu Wójta zastrzeżone są sprawy wymienione w § 4 regulaminu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

2. W pozostałych sprawach stosuje się odpowiednio przepisy regulaminu organizacyjnego na czas pokoju lub inne wewnętrzne uregulowania np. imienne upoważnienia pracowników.

R O Z D Z I A Ł XI

Postanowienia końcowe.

§24. 1. Regulamin Urzędu Gminy Drużbice na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny jest aktem normatywnym, który wprowadza Wójt Gminy w celu kontynuowania na administrowanym przez siebie obszarze działalności administracyjnej, gospodarczo – obronnej i obrony cywilnej.

2. Działalność Urzędu Gminy podporządkowana jest nadrzędnemu zadaniu, jakim jest obrona Rzeczypospolitej Polskiej.

3. Czas pracy Urzędu Gminy w zależności od sytuacji ustalony będzie w odrębnym terminie i trybie.

4. W sprawach nieunormowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy w zakresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.