UCHWAŁA Nr V/30/2015
RADY GMINY DRUŻBICE
z dnia 27 lutego 2015 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Drużbice w 2015 r.
Na podstawie Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594, poz. 645, poz. 1318, z 2014 r. poz. 379., poz. 1072) oraz art. 400a ust. 1 pkt 8, art. 403 ust. 2 i ust. 4-6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1232, poz. 21, poz. 888, poz. 1238, z 2014 r., poz. 40, poz. 47, poz. 457, poz. 1101, poz. 1146, poz. 822, poz. 1322, poz. 1662, z 2015 r. poz 122) oraz uchwałą Rady Ministrów Nr 122/2009 z dnia 14 lipca 2009 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Oczyszczania kraju z azbestu na lata 2009-2032” zmieniony uchwałą Rady Ministrów Nr 39/2010 z dnia 15 marca 2010 r., w związku z uchwałą Nr V/33/2011 Rady Gminy Drużbice z dnia 1 marca 2011 r. w sprawie: przyjęcia ”Programu usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Drużbice” Rada Gminy Drużbice uchwala, co następuje:
§1. Określa się Regulamin finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Drużbice, realizowanych zgodnie z "Programem usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Drużbice", stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Drużbice.
§3. Traci moc uchwała Nr XXXVI/300/2014 Rady Gminy Drużbice z dnia 14 lutego 2014 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Drużbice.
§4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Uchwała ma zastosowanie w przypadku uzyskania przez Gminę Drużbice dofinansowywania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
ZAŁĄCZNIK Nr 1 do Uchwały Nr V/30/2015
Rady Gminy Drużbice
z dnia 27 lutego 2015 r.
Regulamin finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
z terenu Gminy Drużbice.
§1. 1. Przedmiotem finansowania będą zadania ujęte w „Programie usuwania azbestu oraz wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Drużbice”, przyjętym uchwałą Nr V/33/2011 Rady Gminy Drużbice z dnia 1 marca 2011 r. w zakresie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest, z obiektów zlokalizowanych na terenie Gminy Drużbice, których właścicielami są:
1) podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych w szczególności:
a) osoby fizyczne,
b) osoby prawne,
c) wspólnoty mieszkaniowe,
d) przedsiębiorcy;
2) jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
2. O dofinansowanie mogą ubiegać się także posiadacze nieruchomości (samoistni lub zależni).
§2. Źródłem finansowania zadania będzie dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi oraz środki własne z budżetu Gminy Drużbice.
§3. Sfinansowane w pełnej wysokości mogą być koszty załadunku (odpowiednio zapakowanego odpadu), transportu oraz unieszkodliwienie azbestu i wyrobów zawierających azbest pochodzących z wymiany pokryć dachowych lub elementów elewacji.
§4. Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całej gminy będzie podmiot wybrany w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, który na zlecenie Gminy Drużbice dokonywać będzie załadunku, transportu oraz unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest w miejscu unieszkodliwiania odpadów azbestowych.
§5. 1. Planujący usunięcie odpadów azbestowych z nieruchomości występuje do Wójta Gminy Drużbice z wnioskiem o sfinansowanie działań wskazanych w § 3. Wzór wniosku określa załącznik Nr 1 do Regulaminu finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Drużbice.
2. Finansowaniem objęty jest następujący zakres prac: załadunek azbestu i wyrobów zawierających azbest (przy czym azbest lub wyroby zawierające azbest winny być ułożone na paletach i właściwe zabezpieczone folią), transport i przekazanie odpadu do unieszkodliwiania na odpowiednie składowisko odpadów niebezpiecznych.
3. Weryfikacji wniosku dokonuje uprawniony pracownik Urzędu Gminy Drużbice.
4. Wnioskodawca informowany jest o przyjęciu wniosku do realizacji.
5. Dotacje udzielane są, po pozytywnej weryfikacji wniosku, na podstawie pisemnej umowy zawartej z wnioskodawcą przed realizacją zadań określonych w § 3 Regulaminu.
6. Po podpisaniu umowy z wnioskodawcą Wójt Gminy Drużbice zleca wykonawcy, o którym mowa w § 4 Regulaminu, wykonanie prac określonych w § 3 Regulaminu.
7. Termin odbioru odpadów zawierających azbest uzgadnia przedstawiciel wykonawcy z właścicielem odpadu, zgodnie z umową podpisaną z Gminą Drużbice.
8. Odbiór odpadów zawierających azbest od właściciela odpadu oraz ich przekazanie na legalne składowisko odpadów niebezpiecznych potwierdzone będzie kartą przekazania odpadu sporządzoną w trzech egzemplarzach: jeden dla właściciela odpadu, drugi dla odbierającego odpad, trzeci dla Urzędu Gminy w Drużbicach.
9. Pozytywnie rozpatrzone wnioski, które wykraczają poza możliwości finansowe Gminy Drużbice w danym roku kalendarzowym, będą realizowane w następnym roku budżetowym w ramach posiadanych środków.
10. Kolejność realizacji następować będzie według daty wpływu kompletnych wniosków do siedziby Urzędu Gminy w Drużbicach.
§6. Dofinansowanie nie obejmuje:
1) zwrotu kosztów odbioru, transportu i utylizacji odpadów zawierających azbest, jeżeli właściciel odpadu we własnym zakresie zlecił uprawnionemu podmiotowi odbiór, transport i utylizację odpadów;
2) kosztów poniesionych na demontaż (rozbiórkę) oraz zapakowanie wyrobów zawierających azbest.
§7. 1. Realizacja usługi będzie odbywać się na podstawie umowy zawartej przez Gminę Drużbice z wykonawcą wyłonionym zgodnie z postanowieniem § 4 Regulaminu.
2. Gmina dokona zapłaty należności za wykonanie prac bezpośrednio na rzecz wykonawcy w wysokości zgodnej z postanowieniem umowy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego odbiór wyrobów zawierających azbest.
§8. Regulamin ma zastosowanie w przypadku uzyskania przez Gminę Drużbice dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
ZAŁĄCZNIK Nr 1 do Regulaminu finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Drużbice.
WNIOSEK O DOFINANSOWANIE
NA ZAŁADUNEK, TRANSPORT I UTYLIZACJĘ WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z BUDYNKÓW ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY DRUŻBICE
1) Dane Wnioskodawcy:
Imię i nazwisko .............................................................................................................................................
Adres zamieszkania:.......................................................................................................................................
Dowód osobisty seria …. Nr …............... wydany przez ….........................................................................
Telefon kontaktowy .......................................................................................................................................
2) Adres budynku mieszkalnego/gospodarczego, w którym zostanie przeprowadzone usunięcie wyrobów azbestowych:
Nr ewid. działki …................................., obręb …........................................................................................
Tytuł prawny do nieruchomości (własność, użytkownik wieczysty, posiadacz samoistny, inny) .........................................................................................................................................................................
….....................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko współwłaściciela ….............................................................................................................
….....................................................................................................................................................................
3) Opis demontowanego pokrycia dachowego:
rodzaj budynku (mieszkalny/gospodarczy) …..............................................................................................
rodzaj płyt azbestowo – cementowych (faliste/płaskie) ................................................................................
ilość wyrobów zawierających azbest (m2 lub Mg) .......................................................................................
Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję ,,Regulamin finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Drużbice”. Potwierdzam własnoręcznym podpisem prawdziwość danych i informacji podanych we wniosku.
Oświadczam, że prace demontażu płyt azbestowych zostały wykonane z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U.Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, do celów realizacji niniejszego wniosku, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1998 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.).
............................................. .........................................
(podpis wnioskodawcy) (data)
Załączniki:
1) kserokopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność nieruchomości;
2) w przypadku nieruchomości do której tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę współwłaścicieli bądź współposiadaczy;
3) w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność, użytkowanie wieczyste, bądź posiadanie samoistne należy dołączyć zgodę właściciela nieruchomości na wykonanie prac;
4) w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą:
a) kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie przedsiębiorca uzyskał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
b) informację niezbędną do udzielenia pomocy, według wzoru określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29.03.2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. Nr 53, poz. 311 z poźn. zm.) zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 200 4r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2007r. Nr 59, poz. 404 ze zm.);
5) w przypadku rolników (jeżeli dotyczy odbioru azbestu z budynku związanego z produkcją rolną):
a) kopię wszystkich zaświadczeń o pomocy de mini mis w rolnictwie, jakie przedsiębiorca uzyskał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
b) informację niezbędną do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie, według wzoru określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11.06.2010r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. Nr 121, poz. 810) zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U . z 2007r. Nr 59, poz. 404 ze zm.).